Symbio Finland Oy –  Luotettavuuden ja ketteryyden kautta vuosikymmenen asiakassuhde

Symbio on globaali ohjelmistokehitys- ja laadunvarmistusyritys. Vahva osaaminen kulutuselektroniikasta ja teollisuudesta, yhdistettynä ketterään ja asiakaskeskeiseen toimintatapaan tekee Symbiosta ainutlaatuisen tuotekehityskumppanin. Symbion ja TNNetin tarina alkoi vuodesta 2007, jolloin Symbion edeltäjän, Flanderin palomuuritoimittaja Citadec kehoitti valitsemaan yhteydet pienemmältä operaattorilta, jolloin yhteistyö operaattorin kanssa olisi vaivattominta. Symbio valitsi operaattorikseen TVP Networksin, jonka TNNet  osti vuonna 2010. Yhteistyö on jatkunut 13 vuotta. Symbiolla yhteistyön onnistumisesta vastaa Head of IT, Security & Quality, Markus Aittola.

Yhteistyötä verkkotoimittajan kanssa on kehitetty vuosien varrella. Markus mainitseekin, että Symbion kokoluokassa olevalle yritykselle TNNet on juuri sopiva kumppani ketteryytensä sekä palveluhalukkuutensa takia. Tarvetta vaihtaa isompaan operaattoriin ei ole tullut.

”Yhteistyö on ollut erittäin helppoa. Yhteyttä saa aina sovittujen kanavien kautta ja TNNet on jopa tehnyt integraatioita Symbion tietojärjestelmiin, jotta yhteydenpito on helpompaa”, Markus mainitsee.

Symbio arvostaa myös kumppanuudessa joustavuutta. Markus toteaa, että TNNetiltä Symbio ei ole koskaan saanut ”tätä emme kykene ratkaisemaan” -vastausta. Tämä kertoo paljon TNNetin toimintatavasta, jossa asiakkaalle toimitetaan ratkaisu keinolla millä hyvänsä.

Viimeisempänä Symbio kilpailutti palomuuriratkaisunsa vuonna 2020, jossa laadukkaimman ja kilpailukykyisimmän hinnan tarjosi TNNet Juniperin palomuuriratkaisua käyttäen.

”Tekninen osaaminen ja olemassa oleva luottamus sekä yhteistyö ratkaisi palomuuriratkaisun valinnan. TNNet tarjosi meille parhaan ratkaisun, ja saamme heiltä nopeaa ja selkeää apua ongelmatilanteissa”, Markus toteaa.

Ongelmatilanteita tulee kaikilla operaattoreilla, mutta TNNetin tapa hoitaa vikatilanteet, kertoo yhden syyn Symbion pitkään historiaan TNNetin kanssa.

”Vikatilanteita sattuu, mutta tapa millä TNNet tiedottaa vikatilanteista on ensiluokkaista. TNNet ilmoittaa joskus vikatilanteesta ennen kuin itse edes huomaamme sitä. Jos meidän pitää olla yhteydessä TNNetiin vikatilanteessa, yhteyden saa heihin nopeasti ja ilmoituksiin reagoidaan heti sekä tehokkaasti.”

Proaktiivinen asenne saa myös kiitosta Markukselta. Kun Symbiolla vaihtui IT-johtaja, TNNet alkoi kehittämään uudelleen asiakassuhdetta ja tarkisteli uuden IT-johtajan kanssa nykyiset palvelusopimukset ajantasaiseksi. Asiakassuhde saatiin rakennettua uudelleen uuden henkilön kanssa ja yhteistyö jatkui eteenpäin.

”TNNet on ketterä kumppani. Toimiessamme asiakkaidemme tuotekehityskumppanina, arvostamme teknisesti osaavaa operaattoria, jonka tarjoamiin alustoihin ja ratkaisuihin voi luottaa asiakasprojekteissa. Suosittelen!”

Markus Aittola
Head of IT, Security & Quality
Symbio Finland Oy