Paytrail Oy – Maksuliikennepalveluiden juuret kallion sisältä
Paytrail on vuonna 2007 perustettu suomalainen maksupalveluntarjoaja, joka hoitaa yli 10 000 verkkokaupan ja -palvelun maksuliikenteen. Paytrailin kautta on ostettu tuotteita ja palveluita jo yli 10 miljardin euron edestä. Paytrail on maksuvolyymiltaan suurin kotimainen verkkomaksupalvelu. Verkkokauppojen lisäksi Paytrail hoitaa myös Valtiokonttorin suomi.fi-palvelun maksuliikenteen. Muun muassa suomalaiset kunnat, Trafi sekä Patentti- ja rekisterihallitus kuuluvat palvelun piiriin. Yritys on listattu Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Paytrail on osa pohjoismaista Nets-ryhmää. Yhteistyöstä Paytrailin puolella vastaa Palvelujohtaja Markku Hänninen.
TNNetin ja Paytrailin yhteistyö alkoi vuonna 2012, jolloin entiseltä nimeltään Suomen Verkkomaksut Oy valitsi laitesalikseen Datavault Kanavuoren. Palveluiden laajuus oli tuolloin muutaman laitepaikan verran, mutta vuosien varrella yhteistyö on kasvanut suuremmaksi mitä tuolloin osattiin kuvitella. Nykyisellään Paytrail käyttää TNNetin tarjoamaan tietoliikennekapasiteettiä Jyväskylän toimistolla, josta myös asiakas pääsee nopeasti niin tietoliikennettä kuin maantieliikennettä pitkin Kanavuoren laitesalipalveluiden ääreen.
TNNetin tuottamat palvelut Paytrail Oy:lle:
- Laitesalipalvelut
- Tietoliikennepalvelut
Referenssi tarinaamme varten saimme mahdollisuuden haastatella Markku Hännistä muutamilla kysymyksillä, joihin saimme kattavat vastaukset miten hän näkee TNNetin yhteistyökumppanina.
Miksi valitsitte TNNetin yhteistyökumppaniksenne?
”TNNet on paikallinen toimija, jolla löytyy todella hyvin varusteltu laitesali. On ollut helppoa luoda hyvä suhde toimijan kanssa, jolla asiakkuuden hallinta pysyy yhden henkilön harteilla eikä meitä pompotella ihmiseltä toiselle”, kommentoi Markku Hänninen.
Kehittyvän yhteistyön varrella Paytrail on huomannut TNNetin toiminnassa ominaisuuksia mitä ei löydy muilta toimijoilta. Kiitosta varsinkin saa erinomainen asiakaspalvelu, jossa tekninen tuki tietää oikeasti asiakkaan ratkaisusta sekä tuntee asiakkaan. Tällöin Paytrail saa aina nopeaa apua ongelmatilanteessa eikä joudu odottelemaan vastausta monen eri teknisen kerroksen läpi. Paikallisena toimijana TNNetin on helppo tarjota palveluita Paytrailille, jotka muiden toimijoiden kohdalla voisi olla vaikeampia sekä kalliimpia toteuttaa.
Mitä kokemuksia olette havainneet toiminnassamme?
”Yhteistyö ja kehitys on vuorovaikutteista sekä asiakkaan tarpeista keskustellaan hyvin luontevasti. TNNetillä ei ole tapana vain myydä palveluita, vaan on oikeasti kiinnostunut siitä miten Paytrail pyrkii kehittymään ja mitkä ovat uusia tuulia finanssipalveluiden maailmassa”, kommentoi Markku Hänninen.
Kehitys sekä oikea kiinnostus asiakkaan tarjoamia palveluita kohtaan on mahdollistanut pitkän yhteistyön yrityksien välillä. Muutamasta laitepaikasta on kehitettynyt suuri laitesaliasiakas, jonka palveluiden vikasietoisuus pitää olla huippuluokkaa. TNNetin tarjoaman Datavault Kanavuoren saavutettavuus on ollut huippuluokkaa koko sen elinkaaren ajan 99,92 %. Lisätietoa laitesalista voi käydä lukemassa täältä.
Huippuominaisuudet tekevät huipputoimittajan
Huippuluokan toimittajalta vaaditaan paljon ominaisuuksia, jotta asiakas tuntee omien palveluidensa olevan turvattuja. Markku Hänninen kommentoikin lopuksi ominaisuudet, mitä he TNNetissä näkevät:
- Asiointi toimittajan kanssa on vaivatonta.
- Toimittaja tuntee asiakkuuden ja asiakkaan tarjoamat palvelut.
- Palvelut ovat yksinkertaisesti toimivia.
- Tekninen rajapinta on osaava ja sen saa heti kiinni.
Paytrail Oy
Markku Hänninen
palvelujohtaja