TNNet sopimusehtojen päivitys liittyen EU:n tietosuoja-asetukseen

Lisätty

Hyvä asiakkaamme,

Päivitämme yleisiä sopimusehtojamme, koska EU:n tietosuoja-asetus aiheuttaa niihin päivitystarvetta. Samassa yhteydessä uudistamme yleisiä ehtoja myös muilta osin.

Yleisiä sopimusehtoja yritysasiakkaille sovelletaan uusiin sopimuksiin 14.5.2018 alkaen. Tietosuoja-asetukseen liittyviä viranomaisvelvoitteista johtuvia ehtoja sovelletaan kaikkiin sopimuksiin 25.5.2018 alkaen. Kaikilta osin uudet ehdot tulevat voimaan myös vanhoille sopimuksille 1.7.2018 alkaen.

Uudet sopimusehtomme on luettavissa osoitteessa:

https://www.tnnet.fi/fi/tnnet-oy/tietosuoja/

HTTP/2 tuki käytettävissä TNNet hostingympäristössä

Lisätty

TNNet hostingpalveluissa on otettu käyttöön HTTP/2 protokollan tuki kaikille HTTPS-suojatuille sivustoille.

HTTP/2 protokolla nopeuttaa runsaasti sisältöä sisältävien sivujen latausta mm. rinnakkaistamalla sivujen sisällön lataamista sekä pakkaamalla otsikkotietoja. Kaikki tuoreet selaimet kykenevät hyödyntämään uutta protokollaa.

Tuemme HTTP/2:n käyttöä ainoastaan salatun HTTPS-yhteyden yli. Suosittelemme asiakkaillemme HTTPS-protokollan käyttöä, jotta kaikki liikenne sivuston käyttäjien ja palvelimen välillä on vahvasti suojattua. On erittäin tärkeää että HTTPS toteutetaan palvelimen puolelta parhaita käytäntöjä noudattaen. Toimimme aktiivisesti taataksemme asiakkaillemme parhaan mahdollisen suojaustason. Oikean konfiguraation voi tarkistaa mm. https://www.ssllabs.com/ssltest/index.html -sivustolta.

Ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, voitte saada sivustollenne parhaan mahdollisen A+ -luokituksen salauksen käyttöön jo puhelun aikana.

Muutos ei vaadi asiakkailta mitään muutoksia, vaan sivustot hyötyvät uudemman protokollan tuomista hyödyistä automaattisesti. HTTP/2 Server Push ominaisuuden käytön osalta suosittelemme olemaan yhteydessä asiakasapalveluumme.

Terveisin TNNet tekniikkatiimi

Yleiset järjestelmäpäivitykset koskien Spectre ja Meltdown-haavoittuvuuksia

Lisätty

Tietoturvahaavoittuvuudet Spectre ja Meltdown (https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/haavoittuvuudet/2018/haavoittuvuus-2018-001.html) ovat saaneet viimeisen viikon aikana merkittävää julkisuutta. Haavoittuvuudelle ja siihen liittyville ensimmäisille päivityksille oli alun pitäen suunniteltu julkistuspäiväksi 9.1.2018, mutta tiedot haavoittuvuudesta vuotivat julkisuuteen ennenaikaisesti.

Haavoittuvuudet ovat luonteeltaan vakavia ja vaativat käytännössä kaikkien palvelinjärjestelmien päivittämistä. Tutkijat ovat löytäneet käytännössä kolme erillistä haavoittuvuutta, joista kaksi kulkee nimellä ”Spectre” (koskettaa laajasti kaikkia prosessoreja) ja yksi nimellä ”Meltdown” (koskettaa nykytiedolla Intel-pohjaisia suorittimia). Tällä hetkellä eri käyttöjärjestelmille on saatavilla päivityksiä vaihtelevalla kattavuudella. Päivityksiä on jouduttu kiirehtimään kehittäjäpuolella, joten suurena riskinä on, että päivityksistä voi aiheutua myös odottamattomia ongelmia. Selvä tunnettu haittavaikutus on se, että nyt ohjelmistotasolla tehdyt korjaukset, joilla paikataan laitteistotason ongelmaa, aiheuttavat selkeää hidastumista järjestelmiin. Nopeushaitta vaihtelee sovelluksesta riippuen tyypillisesti 5-30% välillä.

Yhden merkittävimmistä Linux kehittäjistä tilannekatsaus haavoittuvuuksiin Linux-kernelin näkökulmasta: http://www.kroah.com/log/blog/2018/01/06/meltdown-status/

TNNetin ylläpito seuraa aktiivisesti päivitysten saatavuustilannetta ja suorittaa päivityksiä käyttäen tarkkaa harkintaa sen osalta, onko saatavilla oleva päivitys varmasti riittävän kypsä tuotantoon.

Koska päivityksiä eri järjestelmiin tulee saataville vaihtelevalla tahdilla, ennakoimme että näihin haavoittuvuuksiin liittyviä korjauksia tulee saataville tammikuun ja mahdollisesti myös helmikuun aikana.

Tästä syystä varaamme normaalista poikkeavia päivitysikkunoita ennakoivasti kaikille tammikuun tuleville torstai ja perjantai -aamuöille (11.1, 12.1, 17.1, 18.1, 25.1 ja 26.1.) ajalle kello 0:00-6:00.

Suoritamme päivityksiä järjestelmiin, joita voidaan päivittää ilman asiakasvaikutusta myös muina aikoina tammikuun aikana. Pääsääntöisesti päivityksiä tehdään ilta- ja yöaikaan. Huoltoikkunoiden aikana suoritetaan toimenpiteitä, joilla on suoraa näkyvää asiakasvaikutusta. Esimerkiksi asiakkaiden virtuaalipalvelinten uudelleenkäynnistyksen aiheuttavia päivityksiä.

Huoltotyöilmoitus Mutalan alueelle

Lisätty

Huoltotyö 17.1-19.1.2017.

Suoritamme huoltotöitä Mutalan alueella.

Tapahtuman alkamisaika: 17.1.2017 klo 8:00
Tapahtuman loppumisaika: 19.1.2017 klo 16:00

Vaikutus: Huoltotyö saattaa aiheuttaa liittymälle n. 15-30 min katkoksen.

Pahoittelemme työstä aiheutuvaa ongelmaa.

Terveisin

TNNet Oy
Asiakaspalvelu
0103091302
asiakaspalvelu@tnnet.fi

Joulun aukioloajat

Lisätty

Asiakaspalvelun aukioloajat:
23.12.2016 Avoinna kello 08.00-12.00
24.12.2016 Suljettu
25.12.2016 Suljettu
26.12.2016 Suljettu
27.12.2016 Avoinna 08.00-16.00

Vikatilanteen sattuessa vikapäivystyksemme on avoinna kellon ympäri numerossa:

010 3091 313 — 24/7 Vikapäivystys

TNNet Oy toivottaa kaikkille asiakkaillensa rauhallista joulua.

TNNet Oy
Asiakaspalvelu
0103091302
asiakaspalvelu@tnnet.fi

Tietoturvauhka Mirai-bottiverkko

Lisätty

TNNet Oy suosittelee kaikkia sen asiakkaita huomioimaan tietoturvauhka Mirai:n tuottamat ongelmat asiakaspäätelaitteissa.

Jos havaitsette että teillä on käytössä alla olevia modeemeita verkkossanne, suosittelemme käynnistämään ne uudelleen:

Zyxel AMG1302-T11C
Zyxel AMG1312-T10B
Zyxel AMG1202-T10B (Ei enää myynnissä)
Zyxel P-660HN-T1A (Ei enää myynnissä)
Zyxel P660HN-T1Av2 (Ei enää myynnissä)

Lisätietoa tietoturvaongelmasta löytyy alla olevasta linkistä:

https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/varoitukset/2016/varoitus-2016-04.html

Terveisin

TNNet Oy
Asiakaspalvelu
0103091302
asiakaspalvelu@tnnet.fi

Muutostyöilmoitus 29.11.2016

Lisätty

Hyvät Asiakkaamme,

Muutostyöilmoitus: Runkoverkon muutostyö

Tapahtuman kuvaus: Runkoverkon muutostyö
Tapahtuman alkamisaika: 29.11.2016 kello 23:00
Tapahtuman loppumisaika: 30.11.2016 kello 01:00

Vaikutus: Työ aiheuttaa noin 3 tunnin mittaisen katkoksen osaan liittymistä.

Pahoittelemme työstä aiheutunutta haittaa.

Terveisin

TNNet Oy
Asiakaspalvelu

Muutostyöilmotus 6.10.2016

Lisätty

Hyvät Asiakkaamme,

Muutostyöilmoitus: Runkoverkon muutostyö

Tapahtuman kuvaus: Runkoverkon muutostyö
Tapahtuman alkamisaika: 6.10.2016 kello 17:00
Tapahtuman loppumisaika: 06.10.2016 kello 23:59

Vaikutus: Työ voi aiheuttaa noin 15 minuutin – 1 tunnin mittaisen katkoksen liittymiin.

Pahoittelemme työstä aiheutunutta haittaa.

Terveisin

TNNet Oy
Asiakaspalvelu

Häiriötiedote 29.08.2016

Lisätty

29.8. klo 11:30 – 11:45 välisenä aikana verkossa esiintyi kriittisten päivitys- ja muutostöiden aiheuttamia lyhyitä häiriöitä. Lisäksi klo 13:30 – 14:00 välisenä aikana häiriöliikenne ruuhkautti hetkellisesti osaa Jyväskylän verkosta, ongelman aiheuttaja suljettiin nopeasti pois verkosta.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

TNNet Oy
Asiakaspalvelu
0103091302
asiakaspalvelu@tnnet.fi

Tietoliikenneverkon muutostyö 11.8.2016

Lisätty

Muutostyöilmoitus: Tietoliikenneverkon muutostyö

Tapahtuman kuvaus: Suoritamme huoltotöitä Jyväskylän alueen TNNetVerkossa.
Tapahtuman alkamisaika: 11.8.2016 22:00
Tapahtuman loppumisaika: 12.8.2016 06:00

Vaikutus:
Huoltotöiden aikana yhteyksissä voi esiintyä lyhyitä häiriöitä/katkoksia.

Terveisin

TNNet Oy
Asiakaspalvelu
0103091302
asiakaspalvelu@tnnet.fi